KÖPVILLKOR WEBSHOP:

Köpinformation
Vid beställning ingår du ett avtal om köp så snart du bekräftar ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir INNO Sports & Outdoors AB:s egendom till dess de till fullo är betalda. Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar oss. Ev. ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlats och bekräftats. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel. Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person. Så snart vi behandlat din order kommer vi att skicka en beställningsbekräftelse inkl. faktura via e-post. 
 
Priser och betalsätt
Samtliga priser anges inklusive moms (momsbelopp framgår även i kassan). Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Vi reserverar oss för ev. prisförändringar som inte hunnit uppdaterats i vår webshop. Om priset som angetts i vår webshop skulle vara inaktuellt eller felaktigt, kommer vi att höra av oss innan någon beställningsbekräftelse & faktura/bet.bekräftelse skickas. 

Leveransinformation
Lagerförda varor levereras normalt ut inom 2-10 arbetsdagar, efter bekräftad order*.  Ej lagerförda varor beställs genom att kontakta oss per e-post eller via våra kontaktformulär. Normal leveranstid för ej lagerförda produkter från Radinn är 2-6 veckor (beroende på lagernivå hos tillverkaren). Vi meddelar dig om ev. avvikelser från den normala leveranstiden  i samband med att du får orderbekräftelsen, alt. i efterhand via e-post. Du har då rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi informerar dig även, om möjligt, gällande försändelsens spårnings-ID.

*Vid betalningsalternativet: "Kontantfaktura INNO" levereras våra varor då vi mottagit ullständig betalning.

Transportskador och felexpediering
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste du anmäla det omgående till oss på: info@innosport.se. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar*. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen. En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla snarast möjligt till oss. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad. 

*Obs, detta skall ej förväxlas med den lagstadgade reklamationsrätten på 3 år. (Läs mer om detta kan ni läsa under avsnitt: "5. Garanti och reklamation")

Force Majeure: INNO Sports & Outdoors AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar INNO Sports & Outdoors ABs fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad. 

Garanti och reklamation
USWE ger dig 2 års garanti på samtliga deras ryggsäckar. Onewheel - läs mer här, I övrigt hänvisar vi till respektive tillverkares angivna garantier . Avseende Radinn:s produkter gäller tillverkarens garantier, deras fullständig villkor hittar du här. Sammanfattningsvis gäller för Radinn 12 månaders garanti, förutom på batterier där det gäller 12 månader el. max 100 st laddningar. (det som inträder först). Batterierna, likt alla lithium-ion batterier, kommer gradvis tappa viss energi med tid och användning - detta täcks inte in av garantin. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi även undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller anlitad serviceverkstad rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reserersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta oss innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp.

Teknisk support
För teknisk support avseende Radinn:s produkter hjälper vi dig så gott vi kan men INNO Sports & Outdoors AB har även rätt att hänvisa kund direkt till tillverkaren Radinn. Observera att supporten kan vara på engelska och endast via kontakt via e-mail eller hemsida.

Ångerrätt och Öppet köp
När du handlar hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt  (öppet köp). 

Vad är en produktförpackning?
Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan.  Den skyddar produkten samt dess tillbehör. För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.  Detta för att du som kund skall känna dig så nöjd som möjligt med ditt köp. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen. I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. INNO Sports & Outdoors AB avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.

Returer
Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och eventuell fraktkostnad från oss till dig kommer att återbetalas. Du kan även lämna tillbaka produkten direkt till oss (kontakta oss på: info@innosports.se).  Använd en frakttjänst som erbjuder utkörning till vår returadress. INNO Sports & Outdoors AB kommer inte att hämta ut försändelser som levereras till ombud eller mot postförskott.

Returadress:
INNO Sports & Outdoors AB
Alnövägen 58
865 33 SUNDSVALL

Undantag från ångerrätten.
Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla, hit hör t ex batterier, nyttjande av friskvård & presentkort. En vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. Ångerrätten gäller inte heller för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.

Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton.
 
Personuppgifter
När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är INNO Sports & Outdoors AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 559288-9256 och har sitt säte i Sundsvall. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss på info@innsports.se om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter.

KATEGORIER:

Totalsumma:
    Till kassan
    Tillagd i varukorgen